TOP 6 secrete pentru a învăța mai ușor pentru examene. Află de ce nu e bine „să tocești”!

publicat acum 1 lună de
TOP 6 secrete pentru a învăța mai ușor pentru examene. Află de ce nu e bine „să tocești”!

Tocmai ce a trecut Evaluarea Națională și elevii de clasele a XII-a se pregătesc să susțină cele trei probe scrise. Datorită firii umane, tindem să lăsăm totul pe ultima sută de metrii, așa că avem „de tras” din greu în utimul moment. În acest articol, încercăm să oferim 6 idei prin care poți să înveți mai ușor și mai repede.

Înainte de toate, ralitatea e simpla: unii oameni invata mai repede decat altii. Sunt unii oameni care pierd zile in sir incercand sa invete ceva nou si nu se prinde nimic de ei si altii care intr-o singura zi invata mai mutl decat altii intr-o luna. Care este motivul?

a) Unii oameni gandesc mai repede in mod natural. (adica e o chestiune care tien de gene)
b) Toti oamenii sunt destepti, dar fiecare in modul lui. Trebuie doar sa gasesti care e modul care te avantajeaza pe tine cand inveti ceva nou.
c) IQ-ul nu inseamna mai nimic, decat rapiditatea cu care faci asocieri.

Cei mai mulţi elevi nu ştiu cum trebuie să înveţe pentru a reţine mai uşor materia şi a avea rezultate mai bune la examene. Aceasta este concluzia psihologilor Henry Roediger şi Mark McDaniel de la Universitatea Washington din St. Louis. Potrivit acestora, cei mai mulţi studenţi greșesc pentru că vor să învețe recitind notițe şi texte din manuale. Este cea mai prostă variantă de învăţare, susțin experții, mult mai eficientă fiind învăţarea activă, prin folosirea diagramelor, prin amestecarea diferitelor materii şi eşalonarea în timp a temelor care trebuie reținute.

Iată cele 6 secrete prin care poți învăța mai ușor, conform cercetătorului Mark McDaniel:

Image title


1. Nu te rezuma să reciteşti DOAR notiţele! Cercetările la care au participat studenţii de la Universitatea Washington au demonstrat că metoda nu este foarte eficientă: cei care citesc de mai multe ori textele nu le vor reţine mai bine decât cei care le citesc o singură dată. Cei care repetă lectura au tendinţa să considere că deja au înţeles, au învăţat informaţia şi mai sunt la fel de atenţi ca prima dată când citesc.

2. Pune-ţi singur cât mai multe întrebări! (de ce, de ce, de ce?) După ce ai citit o dată textul, cel mai bine este să-ţi pui singur întrebări sau să răspunzi la întrebările deja formulate în manual, dacă acestea există. Astfel vei afla ce anume nu ai reţinut şi vei şti exact pe ce trebuie să pui accent pentru a învăţa mai eficient. De asemenea, aceste întrebări te ajută să înţelegi mai profund informaţia, nu doar mecanic: de ce?, cum s-a întâmplat un anumit lucru? Căutând aceste răspunsuri vei înţelege mai bine şi astfel vei reţine mult mai uşor subiectul.

3. Fă legături cu informaţii deja cunoscute! La o a doua lectură a textului, e bine să cauţi legături cu subiecte deja cunoscute, pentru a învăţa şi reţine mai repede noile date. Tot aici poți încerca să porți o discuție cu cineva pe tema respectivă. De exemplu dacă ai un eseu la limba română, povesteștei ce se întâmplă în opera respectivă, legând în același timp de încadrarea în curentul literar cu datele despre autor.

4. Redă informaţia sub formă vizuală! Un sistem foarte bun este realizarea de diagrame, adică învăţarea activă, care ajută foarte mult la memorare. Elevul devine activ, implicat în învăţare, nu mai este un simplu receptor pasiv.

5. Foloseşte şi fişe! Ele te vor ajuta să te testezi singur şi să observi detaliile pe care nu le-ai reţinut. Repetiţia este foarte bună, dar numai atunci când nu este mecanică.

6. Nu îngrăşa porcul în ajun! Cei mai mulţi elevi şi studenţi lasă aproape toată materia pentru ultimele zile, când o repetă mecanic, încercând să reţină totul. Cercetătorii avertizează că această metodă de învăţate nu ajută deloc memoria pe termen lung. Astfel, elevii vor reţine informaţia pentru ziua examenului, dar apoi vor uita totul şi anul următor vor trebui să înveţe din nou. Cea mai bună tehnică este împărţirea temelor de studiu în timp.

Cuvinte cheie:

URMĂREȘTE-NE!

Despre autor - Mihai

Mihai Zinculescu

Am început proiectul „Cum se scrie?” la începutul anului 2015, dintr-o joacă, mai mult pentru mine. Scânteia ideii s-a aprins în timp ce vorbeam pe chat cu o colegă de clasă și am constatat că nici eu nici ea nu știam cum e corect un anumit cuvânt. După lansarea aplicației, în mai puțin de două zile, aceasta ajunsese la peste 20.000 de descărcări. Următorul pas este să ajungem cea mai mare comunitate de limba română!

Distribuie pe Facebook
Google+